Inzet Adam

Als dank voor de inzet van Adam afgelopen jaar voor de club is hij deze les in het zonnetje gezet.

Hij mocht uit handen van Jack een eigen gemaakt oefenmes (tanto) ontvangen als bedankje.

 Inzet Adam


 

Contact en Iban Nummer toegevoegd

Contact gegevens en banknummer toegevoegd op de algemene leden pagina.

Login om deze te bekijken.

(Vraag om de inlognaam en het paswoord voor of na de training)


 

Nieuws - Theorie van het gevecht

Theorie van het Gevecht

Theorie en lezing zoals kortgeleden tijdens de les gedaan staat nu op de website.

Uitgeschreven in handzaam PDF en complete audio opname.

Log in voor het leden menu en bekijk de info onder "Algemeen" 

PDF Theorie van het gevecht

 

 

Kettle Bell

KettleBells

 

KettleBell training.

Het doel hiervan is het verder versterken van het corset aan spieren van ons torso. Dit zijn niet alleen de diverse buik- en rugspieren. Maar alle spieren, ook de kleintjes en de spieren die nooit in een “normale” fitnessschool getraind worden. En verstevigen van het bindweefsel.

Met als resultaat: een bovenlijf dat in staat is om zichzelf, onder alle omstandigheden, in de correcte houding te houden.

Gevolgen hiervan zijn: een perfecte lichaamshouding, hele goede balans, zeer lage kans op blessures en gewoon in staat om een gevecht tot een goed einde te brengen.
En een heel gaaf neveneffect is dat je door deze oefeningen heel goed leert om keihard en toch ontspannen te weren! Arme aanvaller.....

De afgelopen jaren heb ik doelbewust de training steeds meer richting deze manier van trainen afgestemd. Zoals steeds zwaardere rug en buikspier oefeningen en de uitdagingen (opdrukken en burpee) om wat voorbeelden te geven.

Zie het eerste filmpje op ons youtube kanaal. Daar kun je zien hoe een oefening correct uitgevoerd moet worden.

 

We hebben 4 stuks van 16kg, 15 stuks van 12kg, 5 van 8kg en 1 van 4 kg.
 

Sportdag Stichting ADHD

Sportdag ADHD

 Vandaag zijn Thérèse, Lex & ik actief geweest voor de Tilburgse ADHD stichting. Zij hadden een sportdag voor kinderen van 6 tot 12 jaar georganiseerd en wij hebben daar een stuk van de spel / doe ochtend en middag mee gevuld.

Stichting ADHD sportdag
www.stichtingadhd.nl  

Iedere groep kwam 15 minuten mee doen. De eerste 10 minuten bestond uit stokvechten met onze schuimrubberen stokken. Ze mochten alleen knieen en handen raken. Da's goed voor de coordinatie en focus, en als bijkomend voordeel is de kans op onbedoelde blessures behoorlijk gereduceerd tov "sla maar ergens".

De laatste 5 minuten (liep meestal behoorlijk uit) mochten ze plankjes doorslaan. Eerst focus en doorslaan oefenen op de kunststof breekplaten. En daarna...... de breektest op de houten plankjes. Dit was letterlijk en figuurlijk een doorslaand succes! Iedereen (kinderen / begeleiders / organisatie en wij) heeft het naar de zin gehad. Bij deze bedanken we de weergoden voor het voortreffelijke weer. We hebben er al 4 bier, een stuk kaas en een berg worsten aan geofferd. Omdat het zonde is om te laten liggen, hebben we het zelf, na het offeren, genuttigd.

Foto's ADHD Dag, Klik hier.

 



Subcategorieën

Aanvullende gegevens